Publicerad: 2021-12-20

Vänligen verifiera att du inte är en robot

SST söker kommunikatör

Myndigheten för stöd till trossamfund (SST) har i uppdrag att främja en dialog mellan stat och trossamfund samt att bidra med kunskap om religion och samfundsliv i Sverige. Myndigheten fördelar också ekonomiska bidrag och ansvarar för frågor om trossamfundens roll i krisberedskapen. Läs mer på www.myndighetensst.se

SST är en liten myndighet med 12 medarbetare vilket innebär att hos oss kommer du vara en del av helheten. Vi som jobbar här är väldigt duktiga på vår specifika inriktning men vill alltid lära och vara delaktiga i helheten.
Nu söker vi en kommunikatör med samma arbetssätt, att arbeta i team och lära av varandra samtidigt som det är du som är experten inom kommunikation hos oss. Vi söker dig med projektledarkompetens som kan producera, driva och samordna kommunikationen i myndighetens prioriterade områden.
Med stort engagemang tar du dig an att producera innehåll så som artiklar, nyhetsbrev, inbjudningar med mera och anpassa innehållet för olika målgrupper samt sprida dem i SSTs upparbetade kanaler. I arbetet ingår även att svara på frågor från olika intressenter såsom journalister, trossamfundsföreträdare och allmänheten.
Du är också ansvarig för myndighetens webbplats, vilket innebär att producera och publicera innehåll på den. Utöver detta ska du stötta handläggarna med kommunikation kring deras sakfrågor.

Som vi skrivit tidigare så är SST en liten myndighet med endast en kommunikatör vilket innebär att det finns stora möjligheter att själv forma och utveckla kommunikationsarbetet och detta ställer höga krav på att du kan driva ditt arbete självständigt. Som det ser ut idag arbetar vi både i print och digitalt vilket vi gärna ser att du har med dig i dina erfarenheter sedan tidigare. Det är viktigt att ha fokus på omvärlden inom sakfrågan och att du håller dig uppdaterad inom kommunikationsområdet ständigt så har du erfarenhet eller intresse inom trossamfund eller frågor om religionsfrihet så kommer det underlätta din vardag.

Du som trivs med att ha god struktur, är lösningsorienterad och kreativ, arbetar mot hög kvalitet och strävar mot att sätta varje deadline kommer trivas ypperligt hos oss.

I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga färdigheter för tjänsten.

Din placering kommer att vara på plats hos myndigheten i Alvik. Naturligtvis följer vi händelseutvecklingen kring coronapandemin och anpassar arbetet efter Folkhälsomyndighetens råd och restriktioner, så distansarbete från hemmet förekommer också.

Vi söker dig som har
• relevant akademisk utbildning inom medie- och kommunikation eller likvärdig inriktning.
• minst tre års erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete på en myndighet, företag eller annan samhällsbärande organisation.
• erfarenhet av att leda och driva kommunikationsuppdrag med gott resultat.
• gedigen kunskap och erfarenhet som skribent och att formulera budskap med tydligt målgruppsfokus, anpassade för olika kanaler.
• förmåga att skapa förtroende, engagemang och delaktighet.
• erfarenhet av att beställa kommunikationstjänster och produktioner som film och printmaterial.

Det är meriterande om du har
• erfarenhet av att arbeta strategiskt och operativt med kriskommunikation
• erfarenhet eller intresse i trossamfundsfrågor och frågor om religionsfrihet.
• erfarenhet av Invision eller liknande program som Episerver eller Wordpress.
• erfarenhet av Indesign och photoshop samt Apsis eller liknande program.
• har erfarenhet av att hantera press- och mediakontakter samt stötta övriga medarbetare i dessa frågor.

Anställningsinformation
Tjänsten är en tillsvidareanställning och din tjänstetitel blir kommunikatör. Välkommen med din ansökan senast den 16 januari 2022.

Ansökningsprocess
Låter detta som en spännande utmaning skall du ansöka så snart som möjligt genom att klicka på länken längst ner. Vi tar inte emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Frågor besvaras av rekryteringskonsult Linda Josefsson, linda.josefsson@adecco.se eller 073-6847707.

Om rekryteringsprocessen:
Adecco använder sig av personlighetstester och eventuellt videointervjuer. Dessa skickas till dig via mail och det är viktigt att genomföra dessa så snart som möjligt för att komma vidare i processen.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Varmt Välkommen med din ansökan!

Klicka här för att söka tjänsten Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.